KØB YOGAUDSTYR HER / HURTIG LEVERING / FRI FRAGT VED KØB OVER 499 KR / PERSONLIG KONTAKT
0

Din indkøbskurv er tom.

3 aftener med fokus på at skabe hjerterum for dig selv og andre

Hvad vil du gerne give deltagerne med fra dine hjerterums-aftener?

Hjerterumsaftenerne handler om at tillade plads i hjertet og om at lade hjertet at slappe af og bevidstheden lande der. At være nænsomt med sit eget hjerte er at være nænsomt med sig selv. Når vi har hjerterum for os selv og kan møde os selv med åbenhed og nænsomhed i mange af livets situationer, sansninger og oplevelser, kan vi også bedre have hjerterum for andre. Vores evne til medfølelse stiger. Med hjerterums-aftenerne ønsker jeg, at vi sammen skaber et rum hvor vi kan holde af og om os selv og hinanden som vi er lige nu. Det er min oplevelse at det er så givende at turde stå åbent og ærligt som sig selv over for andre. Vi bruger så meget tid på at lyve for os selv, manipulere med historier om os selv og andre at vi mister den største power – nemlig vores sårbarhed. Og vi kommer på overarbejde fordi vi vil beskytte sårbarheden, benægte den, eller er bange for den. Hjerterum er er et rum hvor der i fællesskab skabes plads til sårbarhed, ærlighed, åbenhed og medfølelse, og det er mit ønske at vi alle går derfra med større kontakt til os selv og andre lige som vi er.

Meditation er populært, men kan også virke lidt svært og mystisk. Hvordan vil du forklare meditation - helt simpelt?

For mig er meditation ganske enkelt – men der findes mange forskellige teknikker der spænder fra at holde fokus på noget og være bevidst om hvor ens opmærksomhed er, som i mindfulness traditionen og så til blot at sidde og være med og tillade tanker, følelser og sansninger i og omkring kroppen at være lige som de er i nuet. Meditation er en måde at slippe vores vanemæssige identifikationer med hvem vi er. Så vi ikke behøver bruge så meget energi på at holde det vi ikke identificerer os med ude, og sørge for at andet er til stede. Meditation er for mig en måde at blive fri af kropslige, tankemæssige og følelsesmæssige fastlåste mønstre og identifikationer.

Gennem meditation kan vi lære at lade vores sind blive blødt og åbent og ikke dømmende. Sindet har det med at blive stramt og hele tiden vil problemløse og dømme. Meditation er en måde at være med svære følelser, tanker og kropsfornemmelser, som vi hidtil har forsøgt at holde ude af vores liv. Vi mennesker har det jo med at dømme tanker, følelser og kropsfornemmelser som enten gode eller dårlige, for på den måde at sikre os at vi ”har det godt” forstået som sådan som vi vil ha´ det.

Men - med meditation kan vi opleve at vores glæde og lykke ikke er afhængig af hvordan vi lige har det nu.

hvordan har du selv oplevet effekten af meditation - og hvor meget skal man meditere for at opleve effekt?

For mig er meditation en måde at være tilstede på. Det er en måde at være ikke dømmende og varmt, nænsomt inkluderende over for mig selv og alt det jeg måtte opleve i min krop/sind. I perioder med mere pres på har jeg siddet flere gange om dagen i 30 min. Men efterhånden er det en del at min hverdag og fokusere på åndedrættet men jeg cykler, at softne mit sind og lade bevidsheden være i hjertet, uanset hvad jeg laver. Min fysiske træning – bowspring er for mig også en lang mindfulness i bevægelse og meditation på hjertet. Personligt har jeg arbejdet med meditation gennem en svær periode af mit liv, som var præget af Angst, depression og posttraumatisk stress.

Meditation har for mig både en umiddelbar her og nu effekt og en langsigtet virkning. Blot efter få minutters meditation kan man opleve, mere ro, fokus, centrering, mindre stress, mere overblik, mere rummelighed over for sig selv, at kunne se sig selv og andre i et større perspektiv, at blive mildere og venligere, at have mere plads i kroppen og at spænde mere af fysisk, psykisk og mentalt. Det er lidt som en nulstilling af systemet, der let for kørt sig selv op eller lavet drama. Det er som at åbne sig for livet som det er lige nu. I et større perspektiv Jeg oplever at meditation lander mig i mig selv og træner mig i mere konstant at kunne se mere neutralt og uden dom og drama på mine og andres tanker, vanemæssige mønstre og relationer. Jeg har oplevet at mit nervesystem har lagt sig til ro og at min fornemmelse af at være mig selv dybt indefra er blevet forstærket. Jeg har i det i det hele taget mere fredfyldt med mig selv og andre og har mere overskud til at stå med pres fra livet, nyde det og lære af det mens jeg giver det bedste jeg har og er til verden omkring mig.

Oplev Ditte's 3 aftener med fokus på at skabe hjerterum for dig selv og andre

Datoer & Billet

søndag d. 25 feb
søndag d. 29 april
søndag d. 27 maj

tid: 19:00 – 21:00

Pris: 200,- pr. aften, eller 500,- for 3 aftener

Køb billet via dette 5 cifrede mobilepay-nr.: 60103
Skriv navn og dato for den pågældende aften eller navn og "3hjerterumsaftener".Sted: Physioga, Prinsesse Maries Alle 17, 1908 Frederiksberg C

Din mobile Pay-kvittering er din billet.